Wednesday, March 27, 2013

Malam Pratonton Filem Dua Kalimah

Okee, jap lagi ade training.. so nak update lelaju. Patutnye entri ni diupdate semalam tapi memandangkan keje banyak postpone ke hari ini. Ceeeahhhh! ^^
 Rating : ★ 
Disebabkan nak cepat, aku terus bagi bintang untuk filem 2 kalimah ni. Aku bagi 5 bintang. Sebab cerita ni penuh dengan pengajaran. Lagi pulak ade gandingan hebat daripada Sam, Yana dan Nora Danish. Memang sangat ohsem! ^^

Sebelum aku tunjuk gambar-gambar sekitar majlis pratonton malam tu, meh baca sinopsis untuk filem ini.

"2 Kalimah" merupakan filem Islamik arahan Eyra Rahman di bawah terbitan Metrowealth Pictures (MIG). Ianya berkisarkan sepasang kekasih, iaitu Aiman (Sam) dan Selena (Nora) yang merupakan gadis kacukan Melayu-Inggeris yang pulang ke kampung halaman Aiman. Sepanjang perjalanan, mereka berdua menyaksikan tiga kematian berlainan dan melihat azab Tuhan kepada si mati yang yang pernah mengamalkan ilmu sihir, penzinaan dan derhaka ketika hidup. Selena yang berasa takut melihat kematian tersebut tahu bahawa itu adalah petanda Allah yang menyuruh mereka bertaubat. Malah, Selena berharap Aiman yang tinggi ilmu agamanya akan membawanya kembali ke jalan Allah. Namun, akidah mereka semakin terpesong.
Ni antara gambar yang aku sempat amek.. huhuhu

More photos sepanjang malam pratonton korang boleh klik Disini dan Disini

[Catatan : Jom tonton.]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

8 comments:

Haryati Faizal said...

besh ye, asik dapat jumpe artis je...

Norliza Nordin said...

aah bile ade luck dapat boleh la g.. :)

wantie said...

best nye dapat jumpa ND. jeles ai tau.

Norliza Nordin said...

kali kedua jumpe depan2..

http://sinarcintaku.blogspot.com/2012/10/pratonton-aku-terima-nikahnya.html

Bahrain Ramlan said...

tak berapa minat ngan filem melayu nie..hehehe

Dkna Abza said...

sweet jer tgk nora danish

Norliza Nordin said...

ramai orang tak minat dengan filem tempatan sebab jalan cerita tak menarik kan

Norliza Nordin said...

aah.. depan-depan tersangatlah suwit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...