Thursday, May 16, 2013

Honeymoon di Lost World Of Tambun - Part 1

Hahahha, cam lawak aje kan berhoneymoon kat theme park area. Orang biase honeymoon kat pulau-pulau ke, kat pantai-pantai ke, tempat yang sunyi-sunyi, tapi kami berhoneymoon kat tempat yang full scheduled dengan bermandi manda dan sebagainya.. hahaha..


Sebenarnye, icik abam ajak pegi cherating pada mulenye, romantik sket katenye.. ade pantai tapi aku pulak yang tak mau. aku rase cam perjalanan jauh sangat, xbest. sebab cuti kami hanya 2 hari. so pikir pegi yang dekat-dekat ajelaaa.. huhuhu


So last minute decide pegi tambun. Jadilah kan.. hehehe


Ni kire holiday 2 in 1. Berhoneymoon sambil icik abam nak bawak aku jenjalan sempena besday aku yang ke-28.. ceh ceh.. bangge sungguh tayang umur tu kan.. hehehe


btw, thanks sesangat icik abam! Love you for a thousand years..^^


Pape pun bergambar kat entrance dulu sebelum beratur nak beli tiket.. hehehe


Ni senarai harga tiket untuk masuk ke Lost World


Untuk hari pertama ni, aktiviti kteorang memang padat. ^^


Aktiviti Pertama : Lupes Adventure



 Ala-ala macam naik roller coaster. Memandangkan aku ni penakut sikit dan xboleh nak serun-serun bagai, kami usha dulu laluan die. Nampak macam tak dela melingkau-lingkau benau laluan nye, so aku berani kan diri naik.


Yes!!! dapat naik dan turun tanpa muntah-muntah macam naik roller coaster kat Genting dulu.. hahaha


Aktiviti Kedua : Kepura Cave



 Aktiviti kedua masuk Gua pulak.. hehehe..


Bergambar dalam gua.


Aktiviti Ketiga : Tin Valley


 kat Tin Valley ni, macam-macam aktiviti lasak korang leh lakukan.


Ni antara aktiviti lasak yang ada. Time kami pegi tu konon-konon nak la naik Boga Cruise, tapi time tu dorang ade aktiviti khas pulak, semua aktiviti-aktiviti yang ade akan beroperasi selepas waktu-waktu tertentu. So tadelah kami nak datang lagi kat situ kan. Sebab banyak lagi tempat kami nak explore






Nak mendulang pun bole! ^^


Aktiviti Kelima : Swan Lake


Sebelum naik, suruh orang yang jage tu amek kan gambar kami berdua dulu^^



Untuk naik swan ni kene bayar RM5 seorang..


Okee, disebabkan dah tak larat nak berjalan, so naik la tren ni.. hehhe

Okee, rasenye cukupla untuk arini, nanti sambung cerita lagi..^^


[Catatan : Bersambung]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...