Saturday, July 13, 2013

Menu Berbuka Ramadhan Sehingga Hari Ke-3

Ramadhan tahun ni merupakan ramadhan ke-2 bagi kami suami isteri. Kalau ramadhan pertama dulu kami banyak beli lauk kat bazar ramadhan aje. Al-maklumla kan 1st time nak sambut sesama.. excited lebey.. Orang pegi bazar kite pegi bazar. Orang post kebab nak beli kebab.. orang post laksa nak beli laksa.. So macam-macam laaa melantak "makanan Luar" dulu tu. Kalau tak lebih RM30 berbelanje kat bazar ramadhan memang tak sahhh... Ohnoo nengok tu.. punye la napsu makan memuncak bile pegi bazar kan.. hahahha

Eh eh, itu cerita ramadhan tahun lepas. Tapi ramadhan kali ni berbeza. Start dari Ramadhan Hari pertama kami berjaya tidak pergi ke bazar ramadhan. Haa nengok betape berbezanye kami menyambut ramadhan tahun ni dengan tahun lepas kan. hehehhe

Okee pape pun hari ni hari keempat berpuasa. Harap-harap kekal la masak kat uma sehingga abes puasa kan. Bukan ape, masak kat rumah lagi bagus kan. Kebersihan konpem terjamin dan sangat puas hati. Lalalalalalala~

Ayam Masak Merah
Ayam Masak Halia
Sotong Masak Pedas
Ayam Masak Kicap
Telur Puyuh Masak Merah
Homemade Shawarma
Bayam Goreng bersama Udang Kering
Ikan Goreng

Menu-menu kat atas merupakan menu berbuka kami sepanjang tiga hari berpuasa.

Papepun kredit kepada icik abam. Sebab diala chef untuk ketuk-ketuk ramadhan kat rumah tahun ni. ^^

[Catatan : hari ni belum ade menu]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

2 comments:

Norlizayati Othman said...

Rajimnya suami masak. Terliur tgk tgh2 jari ni

Norliza Nordin said...

Aah icik abam tengah semangat..harapnye semangat sampai ke sudahlaa..jgn jemu mkn kt uma lak lelame..hehhehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...