Friday, January 23, 2015

Service Pertama Untuk Tahun 2015

 Kami service kereta awal tahun haritu, memandangkan aku ni terlalu rajin, tu yang sampai tak sempat  nak update cerita yang dah lapuk ni. Bila rase dah terlalu banyak sangat bende tak update so baru harini terasa nak update. Perah sikit idea, rajin kan sikit jari jemari ni untuk update blog sendiriii. Blog pun rase dah boleh bersawang dah kalau aku selalu buat camni. Rindu nak update tu ade aje, tapi mungkin sebab mase tu takde kot, so idea kureng so mood nak update jadi malaslaaa. huhuhu

Memandangkan banyak cerita yang tak sempat diupdate so entri kami di Bali aku tangguhkan dulu ye, aku try update cerita yang tak berepisod episod macam servis kereta ni. Cerita service kereta ni aku sentiasa keep track dalam blog aku ni bukan ape, nak tahulaa nanti dah bape kali si dugong ni di manje kan dan bape kali dah die perabihkan duit untuk itu ini. Soooo selagi die bersama kami selagi tulaa cerita si dugong ni takkan pernah abes hehehe
 Okee kite straight forward cerita pasal service si dugong nilaa ye. Dah bertahun tahun service si dugong ni kalini service dapat t-shirt pulak. warne merah lak tu, tapi opkoslaa icik abam yang akan rembat segala t-shirt yang dapat tu kannn, rembat rembatlaaa, bile aku rase nak pakai aku pakai aje, sebab saiz icik abam dengan aku lebih kurang aje, kalau die boleh pakai maknenye aku memang terlebihhh boleh pakai. Dorang bagi t-shirt ni memang ade stated dalam resit tapi takdelaa kene caj, free aje ^^

Service kalini hampir ke 500rat jugaklaa, tupun ade gak skip mane yang dorang suggestkan, skip sebab still boleh lagi gune, tapi untuk next service opkos tak boleh lari lagilaaa. Kami dari beli si dugong ni sampai dah abes waranti still hantar servis kat Toyota sebab aku memang siyes puas hati dengan setiap yang dorang buat. kalau rase ade tak kene je kteorang akan refer balik kat dorang, so rasenye takde reason kenapa kteorang perlu servis kat tempat lain. lagi pulak kalau nak servis kat bengkel kereta kat luar rase macam tak bape nak tahu mane yang terbaik, so sebab tu jugaklaa kami akan buat apoimen kat Toyata aje kalau nak servis si Dugong ni bilaa cukup time!

Kebiasaannya kalau pergi servis dugong ni aku memang akan serahkan pada icik abam yang hantar, so kalau aku yang pergi tu bole dikire dengan jari je. Aku bukan tak mau ikut icik abam pergi servis tu tapi bile pikir balik nak kene menunggu berlame lame tu macam tak boleh aje, macam busan aje, macam tak sesuai je. So dari aku bermacam macam kat situ better aku tak yah ikut buat aje dan buat ape yang patut kat uma ke kat opis kannn.. hihihi
Dah kalau camtu memang icik abam ajelaa yang akan sentiasa pergi hanatr si dugong ni untuk servis kennnn, so bile die nak pergi tu aku memang akan sentiase pesan suruh die amek gambar dugong kalau pergi service, yelaa suruh amek gambar untuk update kat blog macam nilaa tapi kalini bile icik abam hanatr si dugong ni mase nak servis kalini rase dah selalu nau pesan so tadelaa aku pesan. Bajet dah konpem laa icik abam akan amek gambar macam biasaaaa, tapi bila tak dipesan tak dibuat le pulak huhuhu

So dah tade gambar si dugong mase pergi services tu ape lagiii aku snap laa ape yang icik abam bawak balik, ape bende yang ditukar kat dugong tu. So kotak kotak bagai ni memang icik abam akan bawak balik sebab die nak nengok ape yang dorang tukar, so "sampah sarap" ni jugaklaa yang aku akan suruh icik abam lempau kan bile aku dah setel snap gambar hihihi

Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...