Sunday, March 22, 2015

Kulit Alergik Buat Pertama Kali

Okee lame sungguh rasenye tak update blog, memandangan dah lame tak update ni nak story sikit pasal alahan pada kulit aku ni. Pertama kali rasenye aku kene masalah kulit  macam ni. Mula mula nengok cam bintat biasa, macam kene gigit nyamuk, tapi dah seminggu masih tak baik lagi, naik risau gaklaa, so harini icik abam pakse pergi klinik, so pergilaa klinik kat Poliklinik Semabok tadi.
Masuk je bilik rawatan jumpa doktor, doktor tanye sakit ape, so terus aje aku tunjuk tangan yang berbintat bintat tu kat doktor cakap gatal gatal dah seminggu, nengok je keadaan camtu, terus doktor cakap jom saya bagi injection, cepat baikkk.. Alamakkkkk, aku ni kan takut jarummm

Haruslaa aku menolak pelawaan doktor tu ye takkkk... hahahaha, memandangkan kalini icik abam tak masuk sekali dalam bilik doktor tu so ape lagi, akal aku teruslaa cakap tak nak kene injet, cakap kat doktor saya nak ubat makan dan ubat sapu je, tak mau kene injet, dengar aje jawapan aku tu, doktor tu pun mula tanye dan soal siasat aku, awak drive ke? kenapa tak nak injet dan blaa blaa blaaa, pastu tetibe terpacul je dari mulut doktor tu cakapppp, .....ohhh awak takut kene injet ye??? .....sambil senyum kat aku.. hahahha

Pandai pun doktor tu!!! Dah tahu senanglaaa... hiihihi Mula mula doktor tu try gak pujuk aku untuk injet, sebab die cakap kalau injet ni lebih cepat baik, tapi dah aku bagi macam macam alasan, doktor pun malas nak pakse kot.. so selamatttt aku dari kene injet.. hahahhaha

Alergik yang tetibe datang ni aku sendiri pun tak tahu sebab ape, kalau ikit dari cakap doktor tu, aku ni mungkin alergik dengan persekitaran atau makanan. Nak kata alergik pada makanan, tak sure pulak makan ape yang sampai alergik tu, sebab rasenye makan macam biasa aje. Pastu kalau nak kate persekitaran, persekitaran tempat kerje aje yang berubah baru baru ni, tapi tak kan laa kan.. so aku sendiri tak tahu aku alergik dengan ape, pestaim kene katekan, so tak dapat nak detect punca punca nye! hihihi :p


Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...