Sunday, September 13, 2015

Peraga Busana Pengantin Adat Bali di Photobooth Bali

Selain update pasal jalan jalan kat tempat tempat yang menarik kat Bali, ni aku update salah satu aktiviti yang tak dapat kami lupekan. Photoshoot sempena 3rd Anniversary kami.
Pada mulanye tak plan pun untuk buat photoshoot kat sini, tapi tetibe Pak Ketut bawak kami ke kedai photobooth ni terus teringin lak nak photoshoot. Photoshoot bersama Busana pengantin adat Bali.
Sebelum tu boleh pilih dulu manr busana yang nak diragakan nanti. Kami tak pilih pun, sebab tak tahu mane nak diragakan, sebab terlalu banyak design busana busana pengantin Bali ni. So sebelum ke tempat photoshoot, icik abam bayar dulu amount utk make-up, photoshoot, cd dan gambar gambar yang akan disediakan nanti.
Dah siap bayar, kami terus ke tempat photoshoot, dalam 5minit camtu dah sampai. Kami naik kereta yang disediakan untuk ke sana.
Sampai sampai terus dimake-up kan. Sementara tunggu turn icik abam dok snap dulu gambar gambar, aku yang suruh. Kalau ikutkan die tak bagi, tapi mane yang tak sepatutnye tu aku blurkan laa, nak gak tepek dalam blog sebagai kenangan. Hihi
Memandangkan aku dah siap make-up, dan turn icik abam lak untuk dimake-upkan, so aku dululaa yang bergambar sorang sorang.
Nilaa antara busana pengantin adat Bali yang aku peragakan, nampak seksi sikitlaa tu yang blur blurkan mane tak patut tunjuk tu.. Hihi
Seterusnya korang cekidaut jelaa gambar yang ade ni, tapi kebanyakkannye memang sengaja aku blurkan. 





Mase photoshoot ni bukan busana pengantin ni je yang membuatkan kami teruja untuk peragakan, tapi keunikkan dan ukiran ukiran yang terdapat di rumah yang kami photoshoot ni jugak  yang membuatkan kami tak dapat lupekan saat saat berada di Bali

Dah selesai photoshoot kami singgah ke kedai panting pulak. Sempat amek gambar dari luar je sebab tak boleh amek gambar kat dalan tu, nanti kene denda. Hihihi
Gambar gambar dan cd photoshoot tadi kami tak terus dapat, dorang akan hantar ke hotel kami. So tadelaa kami tunggu gambar gambar tu siap, kani teruskan perjalanan ke tempat lain pulak.
So sebelum balik, selfie dulu depan kedai photobooth ni. ✌
Mase pilih pilih busana mane nak diragakan, sempat gak amek video kat dalan kedai tu ✌


Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...