Thursday, August 18, 2016

Dugaan Bulan Puasa Haritu

Ni cerita yang hampir basi tapi tetap nak update kat sini. Cerita mase bulan puasa aritu. Dah hampir dua bulan punye cerita. Mane yang ade bace berita Exco Selangor Terlibat Kemalangan ni, nilaa benda yang nak diceritakan.. Chop chop.. aku bukan nak cerita pasal politik ke ape ye, tade kene mengena langsunggg. Ni nak cerita kejadian yang menimpa kat family adik aku di petang bulan puasa sebelum nak berbuka..


Kereta adik aku antara yang terlibat dalam kemalangan tu. Nak tahu cerita sebenar, korang klik kat link yang aku bagi kat atas tu tadi ye..


Kete adik aku ni kereta nombor dua dari depan yang terlibat dalam kemalangan tu. Time ni dorang nak pergi hantar bekalan berbuka kat klang. So bila sampai kat tempat kejadian ni, tetiba ade kereta rempuh dari belakang kat semua kereta yang tengah berhenti kat traffic light. Dalam lima bijik kereta camtu terlibat.. huhuhu tak pasal pasal laa kan, orang nak raya kete masuk bengkel pulak.. huhuhu


Petang tu masa dapat je call kate adik aku exciden terus dupdap dupdap jantung ni. Mane taknye kakak aku kat kampung cakap dak ebot tercampak, sebab tengah tidur. Lagi risau gelisahlaa kan.. Lagi pulak time tu icik abam seharian tade kat umah pegi dok cuci kereta..huhuhu


Icik abam dapat dulu call dari kaklong aku, tak settle lagi cuci kereta terus die suruh orang car wash tu stop keje, dia nak amek aku then kami bergegas ke Banting.. Dengan tak prepare pape makanan untuk berbuka time tu, kami terus je ke tempat kejadian. Sebab adik aku dah panik, die memang tunggu kami datang aje..


Ni antara kereta yang terlibat yang berada di barisan belakang. Paling belakang sekali adalah kereta Exco Selangor ni.


Nasib baiklaa kete mahal yang ade paling belakang, tu pun dah berlanggar banyak kereta.. Kalau kereta adik aku paling belakang tak tahulaa ape nasib dorang. Yelaa yang paling depan pun dah rase kuat hentakan sampai anak buah aku tercampak.. hukhuk.. sian ebot.. hihihi


Papepun kami bersyukur dorang selamat, cume cedera ringan.. nasib baik kandungan adik aku pun tak ape ape, selamat kuar dah si gayah ni.. hehehe


Eh choppp.. nak bagitahu, time tu kami berbuka jam9.30 malam, sebab tak sempat nak makan dok uruskan report semua.. tapi time tu memang tak rase lapar pun dah setel hal barulaa terasa lapau nak mammmmmp....s hihihi


Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...