Wednesday, June 07, 2017

Harus Pekena Nasi 7 Benua Kalau Datang Penang!!

Haa, jangan cakap kite marah pulak bile bace tajuk tu ye.. Tande seru tu bukan tanda marahhh tapi tanda excited ni haa nak cerita pasal nasi 7 benuaaaaa... :p


Nak masuk kedai ni pun dah terujaa nengok signboard name Nasi 7 Benua bebesarr tuuuuu.. Memulaa lagi dah jakun nak berselfie, belum makan lagi tuuu hahaha


Okeelaa dah masuk kedai, kite tunjuk sikit keadaan dalam kedai tu, buat korang lagi terujaaa nak tahu pasal kedai ni yee..


tak dan amek gambar, kite terus buat video jelaaa..


Sambil sambil amek nasik tu, kite dah boleh perhatikann lauk pauk yang dah disediakan kat sebelah tu.. so dah amek nasi tu nanti bolehlaa pilih pilih lauk ape yang nak dimakan dengan 7 jenis nasi tu.. Lauk pauk yang disediakan ala ala kite pilih lauk nasi campurrr..


Cuma yang membezakan adalah nasinyee.. Terdapat 7 jenis nasi iaitu Nasi Minyak, Nasi Tomato, Nasi Lemak, Nasi Hujan Panas, Nasi Lemuni, Nasi Putih dan Nasi Kacang..


Mana yang tak tahu ape itu nasi lemuni ni, meh kite terangkan sikit, ape yang kite tahu, nasi lemuni ni biasanya terdapat di utara Malaysia je, macam kat Penang ni.. Pastu nasi tu di masak dengan daun lemuni beras, santan, bawang putih, bawang merah, halia, biji halba, garam dan daun pandan untuk naikkan selera dan baunye..


Okee dah abes bercerita pasal nasi, masa untuk kite mencubaaa ape rasenye.. hihihi..Bagi kite nasi ni unik dan sedappp, sekali sekala nak rase makan banyak jenis nasi cenggini korang bolehlaa singgah ke Nasi 7 Benua Penang ni..


Salam Perkenalan,

7 comments:

mama tisya said...

kecik cute miut nasinye..7 benua ye...pernh mkn nasi lemuni sedap juga

PERMATABIRU said...

dah lma tgk tapi blom smpai lagi kedainya

Miera Hassan said...

dah lama nak makan.. tak sempat-sempat lagi nak ke penang cari..huhuhuhu..sedapnya

Radhia Razali said...

ala..haritu ada gi Penang, tak singgah pun makan nasi 7 Benua..rugi2

Norliza Nordin said...

@mama tisya aah comel comel je

Norliza Nordin said...

@PERMATABIRU kedai pegi try ni hihihi

Norliza Nordin said...

@Radhia Razali tu namenye kne pegi lagiii hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...