Showing posts with label LizNir5thAnniversaryTrip. Show all posts
Showing posts with label LizNir5thAnniversaryTrip. Show all posts

Saturday, October 07, 2017

Restoren Mee Udang Mak Jah Kuala Sepetang


Petang petang gini kalau dapat makan Mee Udang memang bestlaa kan.. Kalau cakap pasal mee udang ni, kite ade satu tempat yang boleh disuggestkan.. Ni haa kat Restoren Mee Udang Mak Jah, Kampung Menteri, Kuala Sepetang.. Kat sini korang boleh order mee udang, dan macam macam menu lagi yang disediakn.. bukanlaa kate mee udang aje yang ade, tapi menu yang menjadi tarikan adalah Mee Udang ni, siyes memang sedap, udang pulak memang besar dan segar segar, puas hati dapat makannn..


Siapa penggemar udang memang sukelaa kan, kite kalau udang ni tak bape minat sangat tapi makan jugaklaa, bile dah nengok udang besar dan segar gini rugilaa kalau tak merasa kannn hihihi


Kat sebelah restoren ni pulak ade jual makanan makanan segera dan ikan jeruk.


Salam Perkenalan,

Tuesday, September 12, 2017

Masuk Thailand Kali Kedua Hanya Berdua Sahaja

Kalau tahun lepas kami masuk Thailand bersama geng icik abam, tapi tahun ni kami masuk Thailand berdua aje, masih lagi masuk guna kereta sendiri, tapi kalini kami masuk dari border Bukit Kayu Hitam, rasenye ni lagi dekat daripada masuk dari Wang Kerlian.


Disebabkan entri sebelum sebelum ni dah terangkan bagaimana prosedure nak masuk sempadan Thailand dengan bawak masuk kereta sendiri, so kalini takyahlaa nak terangkan lagi yetakk.. tapi kot ade yang nak tahu gak, korang boleh klik DISINI ye. Kat situ maybe korang boleh dapat info dan details yang lebih tentang tempat tempat yang kami pergi iaitu di Danok, HatYai dan Krabi.


Plan nak masuk sempandan ni sebenarnye last minute punye plan. Dari Penang ke Langkawi then terus ke HatYai. Memang berjalan sakan time ni sempena #LizNir5thAnniversaryTrip.. Alang alang dah dekat kann, semua ni gara gara dah lame tak makan Pulut Ayam.


ni antara checklist yang diperlukan kalau nak bawak masuk kete ke sempandan. No telefon pun ade kot senang korang nak deal pape..


Borang TM2 & TM3 tu boleh gak buat kat sini senang..


fill in borang siap siap then teruskan perjalanan ke border, mase kami pergi agak sesak gaklaa kalau masuk dari border Kayu Hitam ni..


Dah sampai imigresen dorang pun kemain jenuh menunggu Q nak chop passport pulak..


Setengah jam macamtu kami dah boleh masuk Thailand..


sebelum merayap lebih jauh meh kite pekena Pulut Ayam dulu..


Kemain excited icik abam ni haa nak makan Pulut Ayam, kite lak makan ala kadar je time ni, sebab baru lepas operate aritu so tengah berpantang lagi tuuu


tapi disebabkan nak berjalan punye pasal, terpakselaa skip sekejap pantang pantang tu hihihi :p


Sementara tunggu Pulut Ayam ready kite pekena Mangga Pulut dulu. Serius sedappp, tang mangga tu yang sedap, manis sangatttt!


Dan inilaa Pulut Ayam yang diidam idamkannn dah muncullll.. hihihi


Selesai pekena Pulut Ayam kite sambung berjalan ke Klonghae Floating Market ni..


Ni antara salah satu syurga makanan yang kami nak pergi sangat, tapi kesiannye, bila dah sampai rupanya tutup.. hahaha 


Hari weekdays dorang tutup rupanye hukhuk


tapi takpelaa kite bergambar kenangan ajelaa kat situ ye.. hihihi


Dah puas berjalan dan dah lapar balik kami ke kedai ni semulaaa..


Alhamdulillah, makanan masih sedap macam kami makan tahun sebelumnya..


So ni antara menu yang kami order.. 


Kailan ikan masin


Siakap sweet sour


Dah agak malam baru kami keluar dari Thailand, tu pun sebab malam tu kami nak ke Perlis untuk majlis malam berinai member opis pulakk


Sebelum balik tu, sempat gak tapau Pulut Ayam..


Ni memang betul betul mengidam icik abam ni hahaha :p


Good bye Thailand. Ade rezeki kite jumpa lagi ye, dah lame sangat ni tak berjalan dok sibuk uruskan hal rumah je ni.. hukhuk 



Salam Perkenalan,

Friday, June 30, 2017

Siapa Ada Pengalaman Menginap Di Tune Hotel Penang?

Memandangkan korang tengah mood raya lagi, so ade tu tengah berholidayy.. nak gak tanye ade ke yang pernah check in di Tune Hotel Penang?


untuk kami ni adalah pestaim kami check in di Tune Hotel, tu pun kami beli voucher kat Matta Fair 2016. Kononnye nak pergi KK tapi tak jadi sebab hujung tahun kena operate ler pulakk. So disebabkan kami dah kesuntukan masa nak kena redeem voucher sebelum expired date so kami decide untuk ke Penang aje sempena #LizNir5thAnniversaryTrip


Mase kami beli voucher ni ade contest, kalau menang kami dapat lagi satu voucher 3 hari 2 malam check in di Tune Hotel.. Alhamdulillah, dorang announce kiteadalahh pemenang hari ke-3


tapi sampai sekarang takde pape update pun pasal hadiah contest ni. Kite ni memang kaki contest, tapi selame bercontest ni tak pernah ler pulak tak dapat hadiah yang dah menang.. Nak nengok hadiah ape yang kite pernah dapat boleh klik DISINI


Okeelaa tak mau citer panjang pasal contest yang hadiah tak sampai sampai tu, tapi kite nak citer pasal fasiliti kat hotel ni. Tune Hotel ni macam ala ala hotel bajet laa.. selama kami check in hotel yang tak bape nak ade bintang camni, kami puas hati aje dengan fasiliti yang ade, terutamanye bab parking.. tapi berlainan dengan Tune Hotel kat Penang ni..


Kemudahan towel, sabun mandi semua okee lengkap aje..


Bilik pun okee aje.  Bak kate orang kenala dengan harganye kann..


Tapi ape yang buat kite cam tak syiok tu dengan kemudahan tempat letak kereta nye.. Untuk Tune Hotel kat Penang ni nak letak kereta memang susah.. ade pun parking kat bawah hotel ni berbayar.. private parking, kena bayar ikut jam.. Cube bayangkan kalau korang asek nak keluar aje, memang rugi asek nak kena bayar parking aje. pastu pulak mase kami tanye tu, memang langsung tade rate harga untuk customers yang menginap kat hotel tu.. sooo tu yang buat kami berdua macam tak bape soronokkk check in Tune Hotel kat sini.


Untuk cawangan cawangan yang lain tak tahu le pulak macam mane, tapi dulu pernah gak tanye kat Tune Hotel area JB, kalau nak check in sini macam macam kena add on..


tapi tak tahulaa kalau kite je yang rase tak bape nak syiok kalau check in kat hotel cenggini.. harap sape yang ade pengalaman check in hotel yang same leh share story korang pulak kat sini..


Cukup 3hari kami menginap kat sini kami check out untuk ke next destination pulak..


untuk review dalam bilik korang boleh nengok video atas tu ye..


Salam Perkenalan,

Thursday, June 15, 2017

Sedap Ke Tak Roti Canai Transfer Road Penang?

Lagi cerita pasal makan, yelaakan bulan puasa ni memang asek terase lapar je, so bila dah rase lapar mulalaa teringat kat makanan je.. ni kalau pepagi gini dapat roti canai memang marbelesss...


Kat Penang tu kalau takde idea mane nak cari breakfast, ni tempat yang boleh kite suggestkannn.. 


Pepagi boleh pekena roti canai ayam dan roti bakar telur goyangg..


Okee nak pesan, kalau mane yang berhajat nak ke sini, sila datang awal pagi ye sebab tempat makan amat terhadd.. maklumlaa kedainye tepi jalan je.. 


Aritu ade gak update sikit pasal tempat ni dalam entri #Jalan Jalan Cari Makan Best Di Penang so ni kite repeat lagi sebab mase kat Penang ritu pun kemain repeat breakfast kat sini.. hihihi


Sedap memang sedappp oii, tapiiii harga pun boleh tahan bagi kite..


Salam Perkenalan,

Wednesday, June 07, 2017

Pemandangan Marbelesss Di Nasi Dagang Pak Malau Langkawi

Siyes cakaplaaa ye, kami datang ke sini sebab tertarik dengan pemandangan yang marbelesss kat siniii.. check google, check foursquare sekali jumpa tempat yang cantik dan menghijau ni gile tak jakun kannn hihihi


Alang alang dah sampai Langkawi tak pekena Nasi Dagang memang tak sahlaa kan, sebab nasi dagang ni merupakan menu wajib kat Langkawi ni.. So tak rase kat sini rugilaa kannn hihihi


Nak makan nasi dagang kena datang awal pagi ye, kalau lambat pastu nasib tak baik pulakk memang abes dahh nasi tade bende dah nak makann hihihi


..."Kajang Pak Malau Kajang Berlipattt, Kajang Hamba Mengkuang Layu"... haaa sila sambung kalau bijakkk :p


so pasni kalau korang sampai Langkawi nak cari breakfast ingat nasi Dagang Pak Malau ni ye.. Menurut Pak Malau, nasi dagang ni menggunakan resipi asli nasi dagang Terengganu...


Pastu nasi dagang tu boleh dimakan dengan menu istimewa seperti gulai ikan tongkol, kurma kambing, daging kerutup, ayam kampung dan macam macam lagiiii.. Alamak, terliur pulak bila senaraikan lauk pauk ni.. huhuhu


Homestay Teratak Pak Malau pun ade disediakan kat sini, menurut Pak Malau, kalau korang stay kat sini, akan dapat breakfast percuma kat sini.. tapi pakej ni semua ikut budi bicara Pak Malau laa hihihi


kat sini ade jugak menyediakan kuih muih.. so korang pilih aje mane berkenan dihati, yang penting dah amek tu bayarlaa ye.. hahaha


Waduh waduhhh, siyes jatuh cinta dengan pemandangan yang cantik dan menghijau giniii..


Sambil makan sambil layan mata dengan pemandangan dan suasana kampung yang cantik kat sini.. Sape tak setuju pemandangan kampung cantik maknenye korang tu anak bandar.. hahahaha boleh tak gituuu.. ehhh kite anak kampungggg tauu :p


Okee sajelaa nak cerita yang kat sini ade angsa, tu icik abam tengah nak jinakkan angsa tulaa kononnye tapi gagal.. Mane taknye kite tengah nak makan sambil nikmati pemandangan yang ade, bole lak die datang kat kite sambil ang anggg kat tepi kite.. mane tak takut weii kang nasib tak baik die sondol kang aje hilang nikmat nak breakfast kann  hihihi


Last last Pak Malau jugak yang berjaya jinakkan angsa tu tadi masuk reban die, so dah boleh sambung nikmati pemandangan yang cantikkk ni..


memang berjam jam dok makan kat sini.. okee jangan cakap kite tak pose pulak ye, ni cerita #throwback sempena #LizNir5thAnniversaryTrip aritu...


Seterusnye layan jelaa gambar gambar yang ade ni ye.. abaikan pose pose kami tu, yang penting pemandangan tu cantikkk.. 


padahal time ni dah tengah hari dah, sanggup tu berpeluh peluh amek gambar hihihi


Last sekali kite tepek gambar bersama Pak Malau dan Mak Malau..



Salam Perkenalan,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...