Showing posts with label Putrajaya. Show all posts
Showing posts with label Putrajaya. Show all posts

Monday, April 04, 2016

Berbowling Bersama BFF Di Wangsa Bowl IOI Mall Putrajaya

macam salah seorang bff cakaplaa, tiap kali bile nak ajak jumpa rancang sebulan awal ke seminggu awal ke mesti tak jadi, tapi bila salah sorang yang ajak dan plan on the sport, haritu gak tup tup terus boleh je jumpaaa... hahahha


macam nilaa kami kalau merancang sesuatu perjumpaan tu.. last minit punye plan baru laa nak menjadi...


weekend aritu ade bff yang dah busan duduk rumah, wasap group ajak keluar, terus je plan keluar bersama sama.. padahal pagi tu aku ngan icik abam dah merayap sampai ke Pahang bawak mak mentua pegi rumah bakal besannye. petang tu dah sampai KL, so malam baru kami keluar join bff nak berjumpaaa...


pada awal plan memang nak main bowling, tapi tengok keadaan, maklumlaa dah lewat punye plan kan, pastu pulak malam minggu takut tak sempat dan fullhouse je.. Alhamdulillah, mase kami datang tu foodcourt aje dah nak tutup, tapi sempat gaklaa order makanan. Dah abes makan kami ke bowling nengok ade lane yang kosong, so terus booked untuk dua games..


amek dua lane untuk enam orang main, so satu lane pompuan satu lane lelaki.. hehehe


untuk game pertama tu, team aku ngan icik abam menang.. mata aku tak banyak pun.. tapi total dua orang kire team aku ngan icik abam menanglaaa.. hahahha


Dah abes 1st round, kami rest dengan selfie dulu.. pastu baru continue dengan game keduaa..


Game kedua tu, aku ngan icik abam start dulu jugak, dua dua dapat strike.. pastu next balingan kejap strike kejap spare kejap longkanggg hahaha


Ni video mase aku record icik abam dapat strike!..


Sambil sambil tunggu turn diri sendiri nak baling bola bowling tu ajak icik abam selfie japp.. hehhe


ramai jugak orang malam tu yang main bowlingggg.. maklumlaa hari minggukan.. ramai yang keluar beriadah dengan family takpun dengan kekawannn.. hehehe


bawah ni pulak video kami, bff tolong combinekan video yang ade menjadi satu video yang lengkap antara kami.. hehehe


bukan abes kat situ aje, dah abes dua game kami sambung lepak kat CRK ni.. dulu pernah gak upload entri kat kedai ni, dah lame sangat tak pergi, kedai pun dah lainn.. nak tahu dulu dan sekarang punye perbezaan, korang search je kat dalam blog ni crk..


best jugak lepak kat sini sekali sekala, sebab sini ade open karaoke. so sambil minum lepak lepak tu dapatlaa hiburan sikit hehehe


dalam pukul 2 pagi camtu baru kami gerak balik rumah masing masinggg..



Salam Perkenalan,

Wednesday, November 11, 2015

Festival Light & Motion Putrajaya 2015

Okee ni nak cerita pasa pergi festival Light & Motion Putrajaya aritu. Rasenye sebelum ni dah ade dah festival lampu macamni kat Putrajaya, tapi ni baru merasa nak pergi. Tu pun secara tibe tibe je plan.
LAMPU atau Light and Motion Putrajaya adalah sebuah acara mega anjuran Perbadanan Putrajaya yang merupakan ahli Lighting urban Community International (LUCI Association), sebuah badan persatuan antarabangsa yang menyokong inisiatif, evolusi idealistik dan transformasi industri pencahayaan di bandar bandar seluruh dunia.
Festival bertaraf antarabangsa, LAMPU 2015 diilhamkan untuk mengetengahkan elemen kemodenan dan kemajuan industri pencahayaan di Malaysia ke memertabatkan inisiatif pencahayaan bandar khususnya di Putrajaya yang lebih sistematik dan ideal di peringkat yang lebih tinggi dan antarabangsa.
Light and Motion Putrajaya (LAMPU) 2015 ni berlangsung bermula dari 30 October sehingga 1 November bertempat di Dataran Putrajaya, Presint 3 Putrajaya. Pelbagai teknologi dan inovasi pencahayaan terkini yang ada. Nak tahu camne pencahayaannye tu bolehlaa korang usha gambar gambar yang ade ni.














Salam Perkenalan,

Monday, June 23, 2014

Sambungan Cerita di Floria Putrajaya 2014

Lagi cerita di Floria Putrajaya 2014. Memandangkan aritu cume beberapa keping aje diupload so hari ni aku upload lebih sikit untuk korang nengok. Mane yang tak berkesempatan nak pergi tu kene tunggu next Floria laa gamaknyekan. Tapi sape sape yang dah pergi jugak tu, tinggalkan laa link korang, nak gak nengok kemeriahan korang kat sane.. ^^
Memulaa sampai tu haruslaa icik abam beratur untuk beli tiketkan
Nak masuk kene bayar ye semua, untuk orang dewasa kene RM3 sekepala, manakala budak budak (7-12 tahun) kene RM1 sekepala
Yeahh dah ade tiket, so dah boleh masukkkk ^^
Masuk je ke Floria ni nampak banyak payung tergantung gantung

Nampak unik dan colorful sangat, sape sape yang datang mesti tak terlepas nak bergambar kat sini
Time kami pergi ni cuaca tersangatlaa panas, so kami pun bawak payung, sambil pegang payung sambil bergambar dengan payung payung sekalian yang ada tu 
Seterusnya korang layan ajelaa gambar gambar kami kat sini ye
Tempat ni kalau malam malam cantik sebab batu batu yang ade kat sini akan berwarna warni bila malam, bila siang camni ajelaa keadaannye ^^
Yang kat belakang kami tu pulak spin wheel, nampak cantik dan colorful sangat
Sambil nak take turn amek gambar kami berehat kejap, nasib baik banyak tempat duduk yang dorang sediakan
Tempat ni cantik sangat, rase macam tak mau balik aje hihihi
Seterusnya banyak gambar tuan blog aje, sebab icik abam dah volunteer nak tolong snap gambar, sebab die dah malas nak bergambar tengah tengah panas, pastu pulak orang ramai hihihi
Kat dalam ni banyak bunga bunga hidup yang cantik
Aku banyak bergambar kat luar aje
Gambar dalam hall yang ini aje sempat aku snap, sebab dalam hall crowded sangat orang. Semua pakat masuk dalam hall nak sejukkan badan dalam aircond
Memandangkan dah keletihan dek cuaca yang panas, so kite snap gambar kat depan depan pintu aje, mane mane yang larat masuk baru masuk, mane tak kami teruskan jalan aje
Sementara menghilangkan penat berjalan kami dihidangkan dengan beberapa persembahan
Nak tahu persembahan ape, korang boleh nengok video video yang sempat icik abam record ni
Mila AF pun ada buat persembahan petang tu, selesai Mila buat persembahan dorang ajak bergambar dengan Mila reramai
Aku pun ape lagi, joinlaa sekali kan.. of course! hehehe
Dah puas meronda dalam tu kami pun balik. Sebelum balik icik abam amek kan gambar kat pintu masuk. Jadilaa untuk kenang kenangan di Floria Ke-7 ni ^^

[Catatan : Kecik sangat Mila ni]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

Saturday, June 21, 2014

Floria Putrajaya 2014

Okee sesiapa yang tak tahu lagi pasal Floria Putrajaya 2014 ni.. mehlaa datang ke Percint 4 Putrajaya. Malam ni adalah malam penutup Floria yang ke-7 ni.
Sebenarnye Floria Putrajaya ni dah berlangsung dari 14 Jun aritu sehingga 22hb. Kire korang masih sempat lagilaaa kalau nak pergi.
Memandangkan kami baru je balik dari Floria Putrajaya ni so aku updatelaa 2 3 keping gambar tuan blog kat sane tadi. Mase kami pergi tadi cuace tersangatlaa panas. Tapi alang-alang dah lalu kat Putrajaya ni tadi tu yang ajak icik abam singgah tu. Kalau ikutkan lagi syok pergi waktu malam. Lagi best dan menarik. Boleh nengok lampu lampu. Bila malam katenye lagi cantikkk
Nak tunggu sampai malam tadelaa kan.. sebab icik abam dah keletihan angkat barang pindah tadi. Ni pun die dah rajin singgah pun dah kire okee. Hihihi

Kebanyakkan gambar ade dalam kamera. So tunggu nantilaa aku update gambar yang lain lain tu. Skang aku update ape yang ade dalam hp je dulu ye. ^^

**Pastu nak kabauuuu malam ni tunggu fb official untuk floria 2014 ni diupdate ye. Sebab tuan blog ade amek gambar reramai dengan Mila AF yang kecik comey lotey dari tuan blog ni. Ekekkeke

[Catatan : Floria Ke-7]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...