Showing posts with label Teluk Cempedak. Show all posts
Showing posts with label Teluk Cempedak. Show all posts

Wednesday, March 16, 2016

Jalan Jalan Dari Kuantan - JB Part 1


Okee ini kisah hujung bulan January aritu, 28 haribulan tu aku dah start cuti nak ikut icik abam pergi outstation kat Kuantan.


Alang alang icik abam nak outstation pastu weekend tu nanti kami nak ke JB, so aku pun follow laa sekali, amek cuti awal nak ikut icik abam.


Kat Kuantan ni kami duduk semalam je kat The Zenith Hotel.


Walaupun dah beberapa kali menginap kat sini, ni baru pestaim kami merasa mandi kat swimming pool hotel ni.


Selalu cam tak sempat je nak swimming swimming bagai, so kalini kami betul betul cari masa supaya boleh berendam dalam swimming kat sini.



Bila dah dapat mandi, macam macam aksilaa icik abam buat dalam air tu. Memang suke benau swimming icik abam tu, pantang nampak pool memang nak berenang saje.


Aku lak baru berjinak jinak mentenggelam kan diri dalam air, sebelum ni memang tak berani, tapi disebabkan dah ade google, so beranikan laa diri. Yelaa orang tak pandai berenang kan.. bila tade semua alatan macam tu rase nebes nak tahan napas dengan nk tutup mate bagai sebab takut pedih. So skang boleh fokus tahan nafas je, mata bole buka, so tadelaa nebes sangat dalam air tu hahaha


Bila dah boleh bertenang, bolehlaa berselfie bebanyak dalam air tu.. hehehe



Dah bergambar kat swimming pool, aku tunjuk pulak gambar dalam bilik kami di Zenith Hotel ni.


Walaupun dah pernah buat review bilik bilik kat sini, tapi kalini datang amek gak gambar untuk kenangan. Yelaa bilik yang kami menginap lain lain kannn, so ameklaa sikit buat review. hehehe







Korang abaikan ajelaa gambar icik abam duduk camtu, aku nak amek gambar die sibuk ade situ, bebel aku asek amek gambar bilik padahal kan dah penah buat review katenye.. biarlaa kannnn.. hahaha




Bilaa icik abam ade meeting pagi tu, aku jelaa yang breakfast kat bawah tu. Makan sensorang.. huhu



Bila dah sensorang pun selfie tetap selfie kannn.. hehehe


Bila pagi sampai ke petang sensorang kat hotel tu, so malam baru icik abam bawak aku pegi makan kat luar. Cari kedai makan area bandar Kuantan je, yang tak jauh dengan hotel.


So alang alang dah keluar malam tu, icik abam bawak pegi jenjalan kat tepi pantai Teluk Cempedak. Sebelum ni memang dah pernah pergi teluk cempedak ni, tapi pegi siang siang aje, so try pergi malam, meriah jugak, sebab ade jualan kat tepi pantai tu.




Salam Perkenalan,

Monday, June 15, 2015

Jalan Jalan Kuantan

Alhamdulillah, tahun ni rezeki kami berdua mencurah curah. Banyak tempat kami pergi tahun ni kalau nak dibandingkan dengan tahun lepas. Tahun ni je baru setengah tahun dah banyak tempat kami pegi. Kire holiday sambil berhoneymoon. Ade pergi jenjalan berdua, ade pergi bersama family dan ade gak berholiday dengan bff.
Jalan jalan ni Kuantan ni separuh daripada ceritanye aku dah update dah entrinye sebelum ni. Kami duduk kat The Zenith Hotel. Sebenarnye icik abam ade keje sikit kat Kuantan jumaat tu. Tapi khamis petang tu kami dah gerak ke Kuantan. Alang alang icik abam kene pegi seorang diri so aku pun amek cuti ikut icik abam. Sekali jenjalan di Kuantan.
Sabtu keesokkan harinye pulak kami akan ke Genting sebab dapat penginapan 2D1N free dari Astro Circle. So untuk cerita di Genting ni pulak nanti aku update gak ye. Banyak sebenarnye cerita tak diupdate.
Memandangkan The Zenith Hotel ni berdepan aje dengan Shopping Mall, so lepas solat jumaat icik abam ngajak nengok wayang. Adehh tahulaa dah lame tak nengok wayang. Lame tak join contest pratonton katenye. Dah syok join hadiah pelancongan lakk..✌
Selain nengok movie kat situ kami jenjalan sambil window shopping je. Al maklumlaa alang alang dah masuk shopping mall kan.
Dah jenjalan kat situ tetibe icik abam ngajak ke Teluk Cempedak lakk.. so memandangkan aku tak pernah pergi so excitedlaa jugak nak pergi. Hihi
Kat Teluk Cempedak ni kami bergambar saje sambil nak nengok matahari terbenam 🌅🌞🌜
Memandangkan cerita ni dah lame, cerita hujung bulan April ritu.. do korang cekidaut ajelaa gambar gambar yang ade ye ✌👍






Salam Perkenalan,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...