Showing posts with label Pulau Pangkor. Show all posts
Showing posts with label Pulau Pangkor. Show all posts

Friday, November 25, 2016

Day 2 - Last Day Di Pulau Pangkor

Entri penamat di Pulau Pangkor. Hari kedua ni aktiviti kami jalan jalan tempat bersejarah dan beli ole ole yang best kat sini




Lepas je breakfast kami decide nak berjalan ke tempat tempat bersejarah yang boleh dilawati di Pulau Pangkor ni..


Antaranya kami nengok Batu Bersurat yang terletak di Teluk Gedung.


Lepas tu kami ke Kota Belanda yang terletak tak jauh dari Batu Bersurat ni..


Cuaca sangat panas time ni, maklumlaa pukul 9 pagi cenggitu memang matahari tengah terik memancar..


Amek gambar memang berjurai jurai peluh huhuhu 👷


Nasib baik tak mandi lagi time ni hahahha..


Time panas panas gini memang tade sape nak datang ke sini, kami jela ye.. hahha


time ni yang ade kat sini hanya kami ngan peniaga peniaga yang meniaga di kawasan sini



Setengah jam posing kat sini baru muncul orang lain..




bila dah ade orang minta tolong amekkan gambar kami pulak. so ini hasilnye hehhe


Dah puas bergambar kat sini, dah malas nak merayap ke tempat lain..


Singgah ke Kilang Ikan Bilis, nengok dari jauh aje, sebab tak tahan bau.. hahha tu yang icik abam kemain tutup hidung tu..


pastu kami kesini nak beli ole ole..


Dan yang ini mase dah check out..


Nak balik pergi ke jeti naik motor je


Tapi beg troli tade laa angkut naik moto sekali, suruh "tour guide" kami yang bawak sampai ke jeti..


Dah sampai jeti baru kami pulangkan kunci motor..


ni video sepanjang perjalanan kami dari Hotel sampai ke jeti


Gambar seterusnye ni semua gambar atas feri..


Masa pergi tak dapat naik feri terbuka gini.. 


Dah balik baru dapat, tu kemain excited nak buat pose titanic gitu hahha






Good bye Pulau Pangkor, ade rezeki kite jumpa lagi hehhe


Dan ni beberapa video lagi yang ade sepanjang kami atas feri..




Salam Perkenalan,

Review | Puteri Bayu Beach Resort Pangkor

Habis sudah cerita untuk minggu ni, kite update yang terkini dulu then baru continue sisa sisa cerita yang berkepam dalam draft yang tak sempat sempat nak update ni..👅


Kite sambung cerita bercuti kat Pulau Pangkor sempena besday icik abam dua bulan yang lepas


Memandangkan percutian kami ni tak lama, so kami amek bilik yang biasa biasa aje, tapi pilih gak hotel yang tepi pantai..


Ni gambar keadaan dalam bilik, tak bape besar sangat pun, okeelaa untuk kami duduk satu malam disini..



Ni pulak video yang ade.. hihihi
Rating : ★ ★  ☆ ☆


lepas check in aktiviti kami pergi snorkeling


Trip kalini sempoi sikit sebab kami ke mane mane semua naik motor aje..


Salam Perkenalan,

Monday, November 14, 2016

Candle Light Dinner di Pulau Pangkor Terbaik Dan Sempoi!!!

Jangan cakap kalau nak candle light dinner kena dekat tempat grand grand atau hotel aje, kat tepi pantai dalam negara sendiri lagi best, terbaik dan sempoii.. kenape kite cakap camtu, jap lagi kite story ye..


Untuk korang yang bercadang nak bercandle light dinner kat Pulau Pangkor, tempat ni memang kite recommend sesangattt.. Daddy's Cafe ni memang ade menyediakan khidmat candle light dinner. Kebanyakkan foreigner memang suke lepak kat sini.


Tak penah lagi kami candle light dinner sempena besday, ini pertama kali.. selalunye kalau nak beromantik romantik time nak celebrate anniversary aje, kalau setakat besday tadelaa nak cenggini..


Tapi disebabkan package kami included candle light dinner ni, dapatlaa merasa beromantik romantik time besday icik abam ni. Tu yang tetibe icik abam kemain sendu tu kite bawak ke sini.. hahha


Okee ni nak cerita pasal menu pulakk.. bagi kite makanan yang disediakan kat sini tersangatlaa sedap.. Appetizer kite makan popia. nampak macam biasa ajekann, tapi dah kena makan kat tepi pantai dengan suasana romantik kat situ memang rase die 1st class sungguh.. hihihi


Dah abes makan appetizer ngam ngam main course kami pun sampai..


Dan menu yang ini pun tersangatlaa sedap.. rase 1st class jugakk.. kalah rase makan kat candle light dinner yang sebelum sebelum ni..


Sebelum nak ngap tu, suruh icik abam snap gambar kite dulu.. pencahayaan kurang baik, so tu yang nampak gambar gelap aje tu..


Tepi pantai katekan, ade cahaya lilin dan lampu lampu kat kedai aje..


Bergambar dengan besday boy pulak sebelum makan..


Bila icik abam dah abes makan suruh lagi amek gambar. maklumlaa bukan selalu makan tepi pantai gini kan.. Last dulu dinner kat Pantai Jimbaran Bali sempena #LizNir3rdAnniversaryTrip


Dah abes makan patutnye dorang serve kami dengan kek besday untuk besday boy, tapi kami terlupa nak minta, last last balik gitu aje.. besday kek ni kami request petang lepas Snorkeling siang tadi tu.. so maybe dorang terlepas pandang dengan pesanan kite tu.. hihihi


Dah kenyang kami pun siap siap nak balik.. dan yang sempoi candle light dinner kalini adalahhh..


Kami naik moto aje untuk kesini.. hahha selalu tu kalau nak Candle light dinner kemain dress up ayu ayu, tapi disebabkan kami bermotosikal aje, so pakaian pun sempoi sempoi aje.. hihi apepun, bagi kite candle light kali ni paling best dari semua aspek..


Lepas makan tak terus balik, tapi kami menyinggah beli ole ole kat sini..


Salam Perkenalan,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...