Showing posts with label Morib. Show all posts
Showing posts with label Morib. Show all posts

Sunday, October 23, 2016

Day 2 - FamilyDay Bersama Family In-Law

Kalau sebelum ni kite dah cerita Day 1- Familday bersama Family In-Law ni sambungan hari kedua pulak.


Hari kedua ni memang penuh dengan aktiviti sukaneka. Sebelum tu kite start dengan senamrobik dulu..


Masing masing tengah fokus dengan instructor kat depan. Hihi



Macam macam gaya ade



Dah abes senamrobik kite mulakan dengan game pertama, panas terik time ni. Tapi gagah jugak nak bersukan.. Huhu



Ni mase game masukkan air dalam botol. Letih gak sukan ni.. Maklumlaa dah besar panjang, main game kanak kanak.. Bole pancit gak woii main game ni.. Hihihi



Pastu game bawak bola guna kayu hoki.. Memang bersimpang siur bawak bola ni. Yelaa sambil lari sambil seret bola. Memang jenuh gaklaa nak consistent sampai ke penghujung.


Haa ni game paling susah.. Nampak senang tapiii... Fuh fuhhh fuhhh.. Tiup punye tiup, penuh tepung kat muka aje, gulanye tak jumpa jumpaaa.. Hahhaha


Nengoklaa muka sorang sorang, sampai janggut pun dah bertepung.. Hihi


Last sekali kami main kotak beracun. Pestaim main game ni.. Nebesss abes.. Nebes sebab takut dapat denda yang bebukannn hehhehe


Petang dah tade aktiviti ape. Cume aktiviti makan berjemaah aje. Sambil berkumpul dan berborak ramai ramai..


Ni pulak cerita hari berikutnya.. Sesi penyampaian hadiah dan bergambar beramai ramai sebagai kenangan. Begitulaa aktiviti familyday kami sepanjang tiga hari berada kat sini..






Salam Perkenalan,

Thursday, October 20, 2016

Day 1 - FamilyDay Bersama Family In-Law

Bulan lepas ade dua familyday yang kami join. Yang terbaru sekali aritu bersama kengkawan ex-UTM. So sebelum update cerita yang itu, kite kasi habis dulu cerita familyday bersama family in-law ni.


Semalam dah update Review - Indah Morib Homestay Banting, so kite sambung cerita. Kite mulakan dengan hari pertama sampai kat Indah Morib Homestay ni. Sampai sampai je bende wajib dibuat adalah amek gambar dan video keadaan tempat yang kami stay ni. Tu yang kite update dulu pasal lokasi penginapan. Review dah buat baru kita cerita pasal aktiviti yang kami lalukan dalam tempoh tiga hari ade kat situ.


Seperti yang dah diterangkan, kat sini ade kolam mandi. Tak besar mane pun tapi kalau dah reramai masuk "berkubang" macam ni akan nampak kolam ni kecik dah hahaha.. Siap boleh main bola beracun dorang dorang kat dalam tu..


Mula mula kite dok perati dari jauh je. Maklumlaa dah nampak ramai ramai mandi dalam tu rase tak mampu pulak nak join sekali. Yelaa nak buat kuak lentang ke kuak ape memang tak bolehlaa jawabnye dengan keadaan sesakk gituuuu kann.. hahhaa


Tapi last sekali terjoin jugakkk hahaha.. mane boleh tahan dengar dorang tergelak sakan mandi dalam kolam tu. Nak gak menyibukk.. :p


Aktiviti petang tu memang tade pape.. Malam pertama tu baru aktiviti kami bermula mengikut jadual. Kami solat maghrib berjemaah pastu ade taklimat pertama untuk tujuan terangkan ape jadual dan aktiviti sempena familyday kalini.. Sebenarnye, aktiviti familyday ni dah bermula dari tahun tahun sebelum ni, cuma kami berdua aje yang tak dapat join. Tahun ni dapat join tu yang timbul entri ni..


Dah selesai taklimat dan solat berjemah masa untuk dinner pulakk. Sepanjang kami disini, segala bagai aktiviti makan, akan dimasak sendiri. Ade turn rumah yang akan masak setiap hari dan waktu..


Ni antara menu kami untuk malam tu.. orang rumah atas yang kena masak untuk dinner kalini. Alhamdulillah kenyanggg. Simple dan sedappp.. Kalau dah sedap tu konpem bukan kitelaa yang memasakkan hahhaa


Dah abes makan, bermulalaa acara pertama iaitu aktiviti rebut kerusi..


Untuk game ni icik abam yang menang.. hahahha belum pape lagi dah mention icik abam menang kan.. :p


Aktiviti ni dimulakan dengan kanak-kanak dulu..


Pastu kaum wanita. Dah setel semua baru kaum adam mulakan game. kanak-kanak dan orang dewasa pompuan main tak ganas pun..


Tapi bila tang kaum adam ni main, satu persatu kerusi patah. Kemain ganas dorang ni main.. hahha


Nengok gelagat icik abam yang sorang ni je pun dah tahu camne ganas dorang main.. Haa siap die kepit bangku kayu tu.. hahha nak memang punye pasal.. hihihi


Dah menang tapi tak dapat hadiah hahahha.. Takpelaa untuk suka suka aje.. yang penting enjoy kann..


Untuk hari berikutnye kite sambung next entri ye..


Salam Perkenalan,

Wednesday, October 19, 2016

Review : Indah Morib Homestay, Banting

Kalini nak buat review pasal homestay yang kami stay sepanjang familyday dengan family in-law pertengahan bulan lepas.


Nidia homestay 4 rumah yang setiap unitnye ade dua bilik. Memang sesuai sangat kalau buat familyday kat sini. yelaa macam berkumpul satu rumah tapi still ade privacy jugak..


Tak caye meh kite review dengan video dulu.. korang boleh nengok gambaran awal. Ni baru tunjuk keadaan bawah untuk 1 unit rumah. 


Ciri cirinye hampir same aje setiap unit rumah. Yang pasti memang luas dan selesa.


Yang ni kite amek gambar dalam bilik. Bilik berdua aje, tapi selesa kalau nak tidur bertiga atau reremai. Masih ade ruang...


Paling sonok, bilik airnye besar.. memang lame laa kite "berkubang" kalau time mandi tu.. hehhee


Ni ruang tamu dalam unit rumah kami tu. Ruang tamu die pun luas. memang selesa kalau berkumpul reramai..


Dapur pun not bad selesanye. Dapur memang digunakan sepanjang familyday ni. Sebab program kami ni memang kena memasak. So setiap rumah memang ade turn untuk memasak. So memang lengkap semua keperluan.


Ni bilik mother in-law ngan sister in-law. kami kongsi rumah bersama.. Bilik ni pun boleh kongsi tidur 4 orang..


Seterusnya korang cekidaut ajelaa gambar gambar yang ade ye. memang setiap penjuru kite snap. Kemain excited mase mula mula sampai tu.. hihihi



Ni tangga untuk ke rumah atas.. ade dua unit rumah jugak kat atas tu..


Ni suasana kat luar pulak..


Siap ade pool. Tapi jangan expect swimming pool macam kat hotel ye. Ni ala alaa kolam mandi aje. Tapi bolehlaa buat anak anak mandi manda kat situ.. Kedalaman die adelaa paras pinggang kite.. hihihi



Yang best tu siap ade bilik karaoke. kalau 4 4 unit rumah dah konker so bilik karaoke ni pun kami dah konkerlaa jugak kan.. hihihi


Untuk keseluruhannya kite bagi 4 bintang untuk Homestay kat sini. So sesape yang nak buat familyday, kite memang recommend tempat ni. Luas dan selesa sangat. Bawah ni alamat ke homestay ni:

Lot 704, Jalan Perdana 2, Indah Perdana, Kg Endah, 42700 Banting Selangor.

Rating : ★ ★  ★ ☆

Untuk yang tanye rate harga untuk satu rumah kat sini adalah RM280/malam.



Salam Perkenalan,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...