Showing posts with label Pokcu. Show all posts
Showing posts with label Pokcu. Show all posts

Tuesday, June 26, 2018

Makan Makan Di The Windmill Melaka

Lagi cerita pasal makan, maklumlaa mase tengah preggy memang banyak pergi makan makan, tapi tu pun dah hujung hujung. Sebab mase awal preggy memang tak bape lalu nak makan kat luar, nak icik abam masak je, tak kirelaa menu telor ngan kicap pun berkali kali tambah, yang penting air tangan icik abam.. hihih tu yang bile keluar anak kanje mummy ni kemain mengade ngan daddy nye..


Dah banyak kali benarnye kami makan kat The Windmill Melaka ni sefamily, sebab tempat selesa dan makanan pun boleh tahan sedap..


Time ni tengah preggy, so mood nak amek gambar setiap menu yang ade tak mampu le pulak, kalau sebelum ni memang setiap menu yang kami order kite akan amek gambar dan up kan kat sini untuk dijadikan review. Tapi ni kite amek gambar overall jela ye, kot kot mate korang tajam korang perhati jelaa setiap menu yang dihidangkann hihihi nak bagi tahu name menu pun dah lupe..


Macam biasa, makyong time ni memang suke makan salmon je, so ni menu pertama yang diorder. Untuk makyong time tu, nampak macam tak cukup, so kite ade order lagi menu lain sebenarnye, tapi tu pun tak sempat nak amek.. so dapat tunjuk menu yang ni jelaa..


Alhamdulillah, rezeki dapat berkumpul ramai ramai dengan family..


Bila berkumpul ramai ramai, gambar makanan dah tak penting dah, yang penting dapat bergambar dengan semuaa.


Pasni Insya Allah bertambah lagi ahli keluarga kami.. hihihi


Salam Perkenalan,

Thursday, August 24, 2017

Raya Pertama Sehingga Ke Raya Ke-3 Di Melaka 2017

Dah tiba masanye mood nak update pasal raya, padahal orang dah nak pikir raya haji yang akan datang je kann.. tapi kite baru terkial kial nak cerita hari raya aidilfitri aritu.. hihihi


Macam biasa kalau beraya kat kampung halaman pasti kemain meriah dengan lampu punjut kann.. lagi lagi kalau di kawasan kampunggg.. siyes dah macam pesta lampu.. masing masing macam berlumba lumba pasang pelita di malam raya tu..


kami kat kampung time tu pun kemain excited nak pasang pelita.. kalau tugas pasang pelita ni haruslaa kite serahkan pada icik abam..


Dah pasang pelita pelita tu haruslaa kena ada bunga api kann..


Okee opkoslaa makngahnye join dua kaki dok perabiskan bunga api yang ada tuu.. hahaha


bila mak sedara same over dengan anak sedara.. ginilaa jadinye hahha.. ni baru sorang anak sedara.. yelaa malam raya tu, keluarga adik kite ni je yang ade, so memang kami berdua jelaa yang jakun nak main bunga api malam tuuu.. hahaha


tak syiok main berduaa, kite panggil geng bagi tambah meriah sikit hahaha


Okee malam tu icik abam pun terjebak jugak main bunga api, hasil pujukan kite sendiri hahaha.. saje ajak amek gambar benarnye, sekejap tu jelaa, pastu tade dahlaa nak join main bunga api lagi dahh.. hahaha


Dan ini pulak cerita keesokkan hari nye, cerita di pagi raya..


Raya pertama tahun ni opkos di Melaka..


Kemain lagi baju raya pertama icik abam kan.. kemain darahh pahlawan sangat ni.. mentang mentang beraya kat Melaka.. nak jadi hanggg ape entahh tu hihihi


Seperti tahun tahun sebelum ni, tetamu pertama yang akan datang bertandang, opkoslaa jiran jiran tetangga yang terdekat.. dorang nilaa yang selalu menjadi tetamu terawal kami..


Sambil sambil tunggu tetamu datang beraya haruslaah bergambar sakan dulu.. 


Budak sorang tu memang dah susah nak behave dah kalau diajak bergambar.. Sibuk nak main je kejenye..


Bersama ibu tercinta.. ibu kite ni kalau nak diajak bergambar memang susah sikit.. Time hari raya jelaa yang rajin die nak melayan anak anaknye ajak bergambar.. kalau hari biasa memang harapanlaaa.. Hahhha


Tak cukup korem ni.. Along n family tade time ni, dorang belum sampai rumah ibu lagi time ni..


Dah abes sesi bergambar kite start dengan sesi bersalaman pulakkk.. Tunggu along n the geng lame sangat so kami kami je bersalaman sesama kami duluuu.. Hihi


Pose bersalaman sambil dapat duit raya ni haruslaa ditepek kat sini.. Sebab teruja bila abang kakak dapat duit raya dari adik adik hahha.. Yelaa selalu raya kami bagi duit raya je, jarang sekali nak dapat duit salam camni.. Hahha


Nak tepek semua gambar time raya haritu memang banyak gile..so kite tepek ala kadar jelaa ye.. Hahhaha dah banyak tepek gambar camni lagi cakap tepek ala kadarrr hahha


Tahun ni tahun terakhir achik raya sebagai bujang, bulan september nanti dah nak kawen dahh.. So tahun depan raya kami bertambah meriahlaa kannn.. Tapi tu pun kena tunggu raya ke-3 baru dapat berkumpul laa kannn..


Dah puas bergambar kat rumah, sambil sambil pergi berayaa tu, kite singgah tepi pantai bergambar kat situ pulakkk..


Bukan semang nak dress up segak segak ala ala Hang Tuah moden gini.. so ajaklaa bergambar lagi dan lagiii hahhaha


Sebelum sambung bergambar di hari raya kedua, kite tepek gambar along n family di hari raya pertama ni..


Hari raya kedua masih ramai jugak yang datang beraya, kalini bersama tetamu istimewa.. Bakal keluarga mentua adik kite yang nak kwen bulan september ni nanti.. 


Hari raya kedua masing masing dah start pakai jeans dah, tade baju melayu dahhh..


Berbeza dengan kami berduaa, sampai raya ketiga still suruh icik abam pakai melayu..


Yelaa, name pun raya kann.. So kalau pakai baju melayu still okee lagi, jangan hari biasa icik abam nak pakai baju melayu siap bersampin tu pelik hahha..


Hari raya baru dapat pakai baju melayu, so kalau tak memang tak pakai, tu yang bila raya tu sakan kite suruh icik abam pakai.. sayang je kang pakai sekali pastu dah tak pakai..


so malam raya kedua tu dok perabiskan bunga api dengan anak buah sulong ni, esoknye tu makngah ngan pakngah nak balik belah Perak pulakk..


Salam Perkenalan,

Monday, August 14, 2017

Molten Chocolate Cafe | Dataran Pahlawan Melaka

Adoiyaaiii waktu waktu gini cerita pasal coklat memang rase nak balik aje tak nak buat keje dahh kat opis ni haa hahhaha.. lagi pulak weekend aritu memang terperuk kat rumah aje, langsung tak keluar, icik abam jelaa keluar pergi dinner then kite ni hanya duduk rumah kemas kemas barang packing nak pindah nanti.. huh, siyes sakit sakit pinggang datang keje arini.. huhuhu


Molten Chocolate ni adik beradik DipNDip kot.. hahha chocolate dan konsep kedainye hampir same dengan Dip n Dip je.. nak kate darisegi rase, same je sedapppnye, dan darisegi harga pulak, punn lebih kurang same mahal je hahaha..


tapi kalau bende mahal tapiii sedap memang berbaloilaa kan.. cumenye tak boleh selalu sangat pekenalaa kann, aje rabak poket icik abam asek makan coklat je le pulak.. nanti makan makan gemok pulakk hihihi


Bagi kite ni antara menu yang paling murah kat sini.. Chocolate waffle, boleh pilih nak ade eskrem atau takk..


Okee, macam biasalaa kan, sambil sambil tunggu makanan yang diorder sampai haruslaa snap sane snap sini dulu kannn  hihihi


Sambil sambil tu ade pulak drama sebabak si ebot ni dengan pakngahnye.. Dah macam anak pakngah je haa.. asek nak berkepit aje.. huhuhu


Kemain sonok dan ala ala jakun haa nengok coklat diserve camtu hahha


Tadaaa... dan ini hasilnye hihihi


Dah name pun pergi kedai chocolate, haruslaa makan coklat minum pun coklat kann.. pastu haa ambekk, tetap nak cari air putih pastu hihihi


Ni antara menu yang kami order..


Nasib kami berempat, pastu adik kite yang sorang tu memang hantuuu coklat, so nasib baik ade orang boleh perabiskan hihihi


ni kite tepek resit, memang suke tepek resit bukan ape, saje nak buat review akan datanggg..


Salam Perkenalan,

Tuesday, January 24, 2017

Tahniah Pokcu Dapat 8a's PT3

Hujung bulan lepas, result PT3 keluar, time tu kite masih "bercuti" dan ade kat kampung masih mood berpantang. Walaupun pokcu agak kecewa sikit dengan result ni tapi yang penting tetap bersyukur result baik kalau nak dibandingkan dengan result PMR kite hanya 4A's je duluuuu.. ngeh3


Gambar ni diamek mase nak kuar hospital lepas operation aritu. 4 hari duduk hospital, pokcu banyak tolong.. dah balik kampung lagilaaa.. die ajelaa yang tolong, bagi makan ubat, bagi makan pagi petang siang malamm, sediakan pakaian semuaa.. maklumlaa orang dalam pantang kan.. so dapat layanan istimewa sikit.. sikit sikit kena minta bantuan orang lain.. huhuhu.. sekarang dah sihat sikit baru rase betapa syukurnye dapat nikmat sihat ni.. Alhamdulillah..


Walaupun keputusan tak sama dengan yang ditarget kami tetap bangga. Pokcu dapat 8A, 2B.. tahniahhh.. bukan senang tauu nak dapat result gitu.. nengok soklan PT3 dorang aritu pun penin nak jawab.. hihihi


Pada hari result keluar tu, kite tadelaa pergi teman pokcu amek result. Ibu pun tak dapat nak join sekali amek sebab mase tu ibu pergi Langkawi ade rombongan cekgu cekgi.. so adik kite yang bongsu je ade kat rumah. So dielaa yang teman pokcu amek result time tu.. ni bergambar lepas keputusan dah diumumkan..


Alisha pun ikut pokcu pergi skola nak amek result.. nanti besar belajar rajin rajin macam pokcu tau..


Gambar pokcu dengan kawan kawan baik die.. Skola die tade yang dapat straight A's tahun ni.. paling tinggi 9A 1C.. memang sayang gaklaa kalau result ade C kan.. huhuhu.. tapi pape pun korang dah cube yang terbaik.. banyak lagi masa nak berusaha dan dapat yang lebih cemerlang.. yang penting jangan putus ase..


Gambar gambar ni kami dapat thru wasap group aje. Adik kite yang bongsu yang update. Banyak banyak gambar yang dapat gambar ni paling banyak dapat komen dari abang abang ipar yang rajin menyakattt.. siap tanye kenapa cikgu tak cat skola tu.. nampak teruk bebenau dah catnye.. betul gak kannn hahahha


Okee tu aje yang nak dicerita. Banyak lagi entri dalam draft yang belum diupdate.. tunggu kite update satu satu ye.. haritu dok rumah masukkan gambar aje.. nak mengarang takde idea..


Salam Perkenalan,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...