Thursday, October 29, 2015

1st Day di Macau

Selamat pagi semuaaa! Hari tak tahu mood ape pagi ni tetibe rase nak update blog.
Kalini taknak sambung cerita di Bali, nak cerita tempat baru yang icik abam pergi.
Pergi seorang diri je. Patutnye aku pegi sekali, tapi dah ade audit kat opis tak kanlaa tergamak aku nak bercuti time semua orang memerlukan aku kannn.. Cewahhh.. Poyo pulak ayat tu kan.. Hahahha
Okee abaikan ayat poyo tadi pastu fokus pada seat sebelah icik abam yang kosong tu! 😭😭😭

Tulaa seat yang patut aku duduk, tapi boleh nengok dari jauh jelaa sekarang ni. Hahaha
Time icik abam pegi ni dulu time bulan puasa tahun ni. Maklumlaa sekarang ni aku ikut dann aku je nak update ceritakan.
Kalau ikutkan memang berat aku nak melepaskan icik abam pergi sorang diri time tu. Dalaa tengah puasa, pergi negara orang seorang diri laktu. Haishhh hanya Allah sajelaa yang tahu ape yang aku pikir time nak bagi keiizinan icik abam pergi.
Dah icik abam beriya riya nak pergi travel seorang diri, pestaim pulak tu ke Macau ni, so aku izinlaa die pergi dengan hati yang reda. Walaupun kene tinggal 3hari. Hukhuk
Flight tiket untuk ke Macau ni aku menang contest, tu alang alang dah menang icik abam cakap rugi pulak tak pergi. So die dengan rela hati pegi seorang diri dari membazirkan tiket tu katenye.. Huhuhu
Memandangkan aku tak pergi, so memang aku dah pesan siap siap kat icik abam amek gambar banyak banyak untuk tatapan aku yang tak dapat pergi ni..
Nak cerita sangat pun bukan aku yang pergi kan, so bolelaa tunjuk sikit gambar yang icik abam amek ni
Icik abam cakap sampai je airport terus die cari bus nak pergi hotel. Kalau korang nak tahu, bus bus kat Macau ni free, so dorang boleh naik turun sesuka hati. Tapi ade gak tempat dan jalan yang bus ni tak lalui.
Memandangkan ni penggembaraan icik abam yang pertama kali seorang diri, so terpaksalaa die berdikari sendiri cari hotel dan tempat tempat yang menarik untuk dilawati.
Hanya berbekalkan duit yang ada dan map die berjalan dan kembara seorang diri. Adetu sampai 2 3 jam berjalan semata mata nak cari masjid dan tempat yang ade kat dalam map.
Dah tak mampu berjalan icik abam akan naik bus semula. Icik abam cakap orang kat Macau tak peramah macam kat Malaysia kalau kita nak tanye tanye jalan ke mane mane. So memandangkan keadaan camtu icik abam gune map dan internet je kalau nak search ape ape kat Macau. Nasib baiklaa kat sane ade wifi free. 
Kadang kadang tu aku laa yang tolong mencarikan tempat ke ape kalau icik abam dah takde idea nak pegi. Waktu malam kat Macau memang cantik icik abam cakap
Mase icik abam sampai tu masih petang lagi, tu yang die merayap rayap cari tempat menarik dulu sebelum cari tempat nak berbuka. Makanan untuk berbuka tu pun die dok tapau mase dalam flight tadi. Tapau 2 bungkus nasi lemak katenye. Hahahha
Maklumlaa kat Macau ni memang jenuh nak cari makanan halal. Tulaa dah suruh bawak megi bagai takmau. Tapi nasib baiklaa adelaa gak bekalkan tuna. Dapatlaa buat tambah tambah lauk untuk buke dan sahur.

Okeelaa memandangkan cerita ni dah lame, so balik kang nak tanye icik abam balik, sebab nak sambung cerita Macau ni. Hehehhe


Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...