Monday, January 21, 2013

Pasang Piring Astro

Ni lagi kisah yang menyirapkan jantung aku. Jeng3!!!! Lepas pindah rumah ritu seminggu kami tak nengok tv. Sebab piring astro tak pasang lagi. Huwaaaa, hidup tanpe tv memang amat membusankan! hukhuk
Bukan icik abam tak nak or tak tahu nak pasang, tapi masalahnye, wayar yang kami ade tak cukup, dan alatan-alatan untuk pasang piring tu pun kami tak bape nak ade. so memang konpem-kompen kene suruh technician astro datang buat. huhuhu
 Sebenarnye, sehari selepas pindah kami dah call dah "apek" ni suh datang pasang piring astro kat rumah baru tu. Dan die pun dah cakap ok nak datang, tapi lepas tu tetibe lak msg ckp hari tu die tak jadi lak nk datang. xpelah, kami buat apoimen untuk keesokkan hari nye pulak. Die ok aje, tapi maybe die akan sampai lewat katenye, sebab banyak tempat die nak pergi hari tu. So kami ok jela. dan menunggu macam besa.

Tv dh xleh gune, so kami dengar radio jela. Seb baik lah ade radiokan, kalau tak, konpem-kompen, aku nengok icik abam, icik abam nengok aku. hahahaha. Time ni, aku dah terpikir, cmne lah kehidupan nenek moyang kte yg idup dulu kale tanpe tv kan. huhuhu

Berbalik pada cite "apek" tu tadi, die janji nk datang kul7 malam, tapi last-last sampai kul11 malam pun xmuncul jugakk.. aduyaii.. berangin dah aku time ni. banyak cite terlepaslah jawabnye ni kann.. hukhuk

Pendekkan cerita, malam tu "apek" tu tak datang jugak.. sebab dah lewat katenye.. Yelahh, xkan nak mengerudi memalam kan. Memang kene pelangkung ngan jiran tetangge la jawabnye kan.. tapi pape pun aku bengang gaklah, janji tak serupe bikin! aduyaiii.. sabar je..
Last-last,keesokkan harinye baru "apek" tu datang dengan wife die.So skang dah leh nengok tv cam besa!hip hip ho0o0yeh! ^^

*Patutnye kene bayar RM150 sebab kami gune PVR.

[Catatan : Charge RM90.]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...