Tuesday, August 15, 2017

Hujan Lebat Sehingga Banjir

Arini pagi pagi lagi dapat berita yang rumah ibu kat kampung hampir banjir. Air dah naik kat paras garaj kereta, kire air tak masuk dalam rumah lagi laa.. ni keadaan lepas subuh.. dalam pukul 6 pagi camtuuu..


Nasib baik jiran bagitahu kat ibu kite yang air dah naik.. kalau tak jahaman kereta semua parking kat sini.. so nasiblaa sempat alihkan kat tempat selamat sikit..


Biasa kalau air naik, memang akan sampai ke garaj kereta je.. tapi kawasan rumah jiran jiran memang dah tenggelam dengan air jugakk.. tapi kalini air dah macam hampir masuk rumah dahh..


Kawasan rumah pakcik kite lagi teruk ni haa, air memang naik tinggi dah.. siap JPAM datang haa..


air memang keladak sungguh nihaa, biasalaa kan kawasan kampungg.. so air penuh dengan pasir dan tanahh.. memang jenuhlaa nak mengemas lepasni kann huhuhu


Ni keadaan dalam rumah pakcik kite.. memang penatlaa ibu nak mengemas ni nanti huhu.. Nengok dalam gambar je dah rase penatnye hihihi


Rumah pakcik kite ni memang sebelah sungai je, tu yang air boleh naik sampai camtu sekali..


Adoiyaiii, kene balik kampunglaa jawabnye minggu ni.. kena gotong royong kemas rumah..


Seterusnya korang layan jelaa gambar yang ade ye, semua gambar yang dapat kite tepek sini..


Gambar gambar ni semua, gambaran banjir kat rumah ibu dan rumah pakcik..


Yang teruk masuk air dalam rumah ni adalah rumah pakcik kite..


Tu nasib baik motor, van ngan kete sempat dialihkan.. kalau kisah banjir aritu, memang tak sempat, so kereta memang tenggelam ngan air.. jenuh servis kerete lepas tu.. huhu


Sampai ke tengah hari, hujan masih turun, risau jugak air makin naik.. siap suruh ibu takyah pegi sekolah dah arini.. amek cuti bencana alam hihihi


Sekarang tanye keadaan kat kampung katenye dah makin surut dah air.. Alhamdulillah


Salam Perkenalan,

6 comments:

mama tisya said...

dh start musim nk banjir kn...syukur dh surut tu...kena gotong royong ngemas la nanti ye

qaseh dalia said...

Penat nya nak ngemas huhu tp xpela ujian buat hambanya eermm

Adam said...

Kita kerap tengok banjir tapi hati kita jarang nak banjir dengan perasaan kesian.

Kesian kan, kat pakcik.

Norliza Nordin said...

@mama tisya tak sempat balik kg pun nk tlong ngemas hihihi

Norliza Nordin said...

@qaseh dalia itulaa..

Norliza Nordin said...

@Adam letihla mengemas tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...