Thursday, May 15, 2014

BerBBQ dan Sambut Besday di AFamosa Melaka

Ini kisah hujung minggu kami bersama bff. Plan nak bercuti dengan bff ni dah berbulan-bulan dah rancang, al-maklumlaa masing-masing bekerja so kenelah plan cuti dan sebagainya. Alhamdulillah akhirnya berjaya jugak kami bercuti bersama-sama minggu lepas. Cuma rase kesuntukan masa sikit, mane taknye sehari setengah aje dapat spend time together2. Memang tak cukuplaaa kan. Sooo soo so memang patut repeat! ^^

Segala aktiviti dan menu-menu makanan sepanjang kami disane telah diatur dan dirancang dengan teliti oleh kami supaya percutian kami ni berjalan dengan lancar dan baik. Macam-macam ajk kami wujudkan supaya perancangan kami ni lebih teratur. Antaranya AJK peralatan, AJK bbq, AJK sarapan & lunch, AJK game dan hadiah. Dari situ kami bahagi-bahagikan kerja dan tentukan peralatan yang perlu dibawa oleh masing-masing
Walaupun dah beli dan bawak barang dari kl tapi bila sampai melaka rase macam tak cukup pulak, so kami cari keperluan tambahan tu kat Giant Tampin. Nasib baiklaa tak bape jauh dari AFamosa tu. Tapi nak kate dekat pun tadelaa dekat sangat. Makan mase dalam 10-15minit jugaklaa nak sampai ke Giant tu
Sementara tunggu kami balik dari Giant, kaum-kaum adam yang ada kat rumah tu dah start hidupkan api dan dah start bakar membakar. Ade ayam, kambing, sosej dan sotong.. so kite bakar semua sekalikkk ^^
Manakala kaum-kaum hawa pulak sibuk siapkan nasi lemak dan char kuey teow untuk makan malam kami. Aku tukang amek gambar aje. Mane taknye kang kalau aku ke dapur risau guruh dilangit memanggil-manggil hujan le pulakkk! Hahahahaha
Sementara tunggu makanan malam kami ready, aku jamu korang dengan gambar-gambar kami dulu ye. Jemput nengok! ^^
Dah siap bakar membakar, masa untuk menyalakan lilin kek pulak. Malam tu patutnye nak sambut besday asben dan anak bff. Tapi memandangkan besday aku pun baru je 3 hari berlalu so aku pun join sekakilaa bawak kek besday sendiri kan. Kuang3
Happy Birthday Papa Fahmi dan Eryna. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki selalu. Maaflaa ye kalau kek ni ade cacat cela ke, sebab kek ni kami import dari KL tau. Tak tahu pulak kat Tampin tu ade SR, kalau tahu beli situ aje. Wew~ Risau kek ni mencair tak masal-masal aku kene pangku kek ni tau. Kot-kotlaaa korang ade rase perisa tambahan kat kek ni paham-paham jelaaaa kan.. Bahahahahaha :p
Dan yang ini pulak kek besday untuk aku. Kecik dan comey macam tuan kek ni. Hahahaha... Jangan muntah hijau kat sini lak ye. Aku cume repeat ayat icik abam... hahahaha pakai petik aje kan name icik abam.. dulik ape aku.. :p
Sebelum nak tiup lilin, budak-budak dah pakai topeng dan topi, tapi ade sorang ni macam budak-budak. Pun same nak pakai topeng.. haa kutuk aku, kutukk aku, lepok kang!!! :p
Lilin dah pasang so kite bergambar sakan dulu, biar lilin-lilin tu lebur kat kek pastu makan. hahahaha
Pung pang... pung pang mase untuk tiup lilin. fuhhhhh fuhhhhhhh ^^
Kalau ade yang tanye pung pang.. pung pang tu bunyik ape.. tu bunyik mulot bising aku yang dah tak sabar nak tiup kek! Eh bukan kek, tapi lilin kek. Tak masal le pulak kalau nak tiup kek kan. hahahha
Yeahhh lilin dah tiup so haruslah bergambar dengan kek kan :p
"Semoga ayang panjang umur, murah rezeki, diberi kesihatan yang baik dan bahagia disamping abang!" ucapan dari seorang suami kepada si isteri. Cehhhwahhhh pandai-pandai aku aje kan bagi ucapan camtu.. hahahha
Dah abes sesi bersama kek so masa untuk mencekik ape yang dibakar tadi. Harap korang terujalaa nengok makanan kat atas meja tu ye...
Alhamdulillah kekenyangan kami malam tu, chef-chef yang diimport semua terbaekkkkk! ^^
Selesai sudah cerita kami berbbq dan sambut besday di AFamosa. Akhir sekali aku tepek berkeping-keping gambar kami semua untuk malam tu. Malam kami tak berakhir macam tu aje ye, kami ade buat indoor games. Nak tahu games ape, nanti aku story mory dalam entri akan datang ye. ^^

[Catatan : bersambungggg]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Terima kasih sebab sudi bace. Suka bace ni?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...