Tuesday, February 24, 2015

Farewell Liza

Alhamdulillah pejam celik pejam celik rupenye dah dua tahun aku keje dalam KVMRT project ni. Ni kire keje kedua aku lepas aku grad dulu. Kalau kerje yang pertama dulu tu tahan selama 3 tahun tapi kalini mampu bertahan 2 tahun je. 

Ni bukan kire tahan ke tak. Keje mane mane pun same je bagi aku. Kalau tak stress, tak penat bukan keje namenye kan. Cuma rezeki aku kat company ni sampai sini je. Alhamdulillah dapat better offer dari sekarang. So opkoslaa aku akan amek peluang ni kan. Terima kasih kat semua yang mendoakan ^^
Untuk keje yang ketiga ni seratus peratus dari usaha aku mencari kat Jobstreet. Kalau ikutkan dah lame dah apply untuk keje yang baru ni, tapi alhamdulillah ngam ngam aku genap dua tahun keje kat sini dapat offer pergi package lain lak. Tapi masih dalam projek yang same. So tak lari jauh mane pun. Hihihi

Aku dapat interview dalam hujung bulan satu camtu. Seminggu pas interview tu terus dapat call yang aku berjaya dapatkan keje tu. Alhamdulillah, Allah dengar doa aku rupenye. Syukur sangatttt. Semua dipermudahkan..
Bile dah dapat LOA dari company keje baru ni terus aku bagi surat resign kat keje lame ni. Bila bagi surat resign opkos ramai yang bertanye dan terkejut nape aku nak berhenti. Tapi bila dorang tahu reason kenapa aku nak berhenti dari kerje sekarang ni opkos dorang sendiri tahu kenapa perlu aku nak tolak kalau dah dapat peluang cmni kan. So nak tak nak dorang kene accept resign letter aku tu. Pihak HR pun call aku tanye nape aku nak berhenti. Lepas aku terangkan yang opis baru aku ni nanti lagi dekat dengan rumah so dorang tak boleh nak cakap ape. Opkos semua orang yang berkerja akan cari tempat kerja yang dekat dengan rumah kan. Kire tu salah satu sebab aku berhenti dengan company ni.

Pastu yang bestnye pasni aku dah tak payah kerje hari sabtu. So pasni mase untuk mengemas rumah dan sebagainya ade dua hari seminggu. Ceh tu mase untuk kemas rumah ke mase untuk merayap tu.. Nengokkan jelaa nanti tuuuuu.. Hihihi
Okee berbalik pada cerita farewell aku ni. Bila dah hantar surat resign adelaa sikit jamuan dorang plan untuk say goodbye. Terima kasih sangat sangattt kat korang yang ohsem dan yang rajin sediakan semua ni.

Untuk farewell aku ni memang aku tak harap pape pun. Mungkin ade mungkin tade. Sebab aku tak kisah sangat bab bab camni sebab bagi aku kalau ade farewell yang formal formal bukan aku reti nak cakap pun. Kang cakap lebih lebih kang ade yang sedih lak. Al maklumlaa aku ni kan kememeh. Hihihi
Dorang buat farewell aku ni pun sebenarnye tanpa pengetahuan aku. Esok dorang nak buat farewell ni, hari sebelum tu dorang beritahu aku. Just untuk inform, yelaa kang tetiba aku tak datang tak masal le pulak kan. Hihihi Segan dan malu lak nak datang opis esok tu. Yelaa dorang nak buat majlis untuk kite kan. Huhuhu

Untuk farewell aku ni seriusly aku langsung tak tahu dorang plan aku. Aku bajet dorang beli makanan sikit sikit pastu makan same same. Bajet dorang buat majlis perpisahan yang simple aje. Tapi tup tup bile dah tibe masenye terkejut nengok dorang sediakan macam macam termasuk belon dan makanan bagai untuk majlis perpisahan aku ni. Dorang prepare semua ni time aku ade kat opis lak tu. Memang tak boleh lari laa kan. Time keje, so nak tak nak dorang prepare aje dengan aku ade kat opis tu.  Ishh Korang memang ohsem! 👍^^

Reaksi aku korang tahu tahu jelaa opkoslaa sedih dan terharu dengan ape yang dorang prepare segala bagai tu kannn. Cume tak bape nak tunjuk aje. Hihihi Dengan dorang tiup tiup belon, tampal tampal sign say goodbye kat aku, agak korang aku tak touching??? Hahahha Dorang prepare semua bende yang aku suke, siyessslaa korang ni memang terbaikk ✌

Bile dorang prepare tu dorang langsung tak bercakap dengan aku. Dorang ignore aje setiap ape aku cakap ngan dorang. Yelaa aku dok membebel tanye macam macam opkos dorang malas nak layan. Bende dah buat pun kannn. Hihihi Aku bebel bukan ape, tak mau laa dorang prepare macam macam. Tak mau susah susah katekan.. huhuhu
Makanan dah banyak tapi dorang sediakan lagi kek. Haishlaa korang ni apelaa susah susah prepare segala bagai ni. Camnelaa nak balasss ni.. hihihi

Tiga lilin tu dorang cakap sempena umur aku 30 tahun. Cet.. dah 3 series dah aku rupenye. So memang tak leh nak kememeh kememeh nau dah. Dah tua! :(

Okee kite anggap kek yang aku tiup ni sempena celebrate besday aku in advance untuk tahun ni ye, yelaa tahun ni tak tahu dengan sape nak celebrate besday kannn. Buat ayat sedih jappp T_T
Ni laa wajah wajah mereka yang bersusah payah sediakan farewell untuk aku. Serius beruntung sangat kenal dan dapat bekerje dengan korang. Memang takde masalah langsung. Walaupun jarak umur 4 ke 5 tahun tak menghalang kami jadi geng. Sekepale aje kalau buat ape ape tu
Terima kasih korang untuk farewell ni. Korang memang ohsem. Tak rugi kenal ngan korang. Walaupun perangai aku yang kuat membebel bila bekerja rupenye korang suke ye. Mesti korang dah rindu akak membebel kat opis tu kannn Hahahha
Sebelum makan opkos kene berucap sikit. So bila nak kene berucap, memang aku tak prepare awal awal. Cume cakap terima kasih, terima kasih dan terima kasih aje. Hihihi
Harap korang kerje elok elok tanpa akak.. cewahhh poyo tak ayatttt hahaha
Seterusnya korang cekidaut ajelaa gambar gambar kami time farewell aritu. 
Ignore perut muncit aku tu, tu keadaan belum makan tu.. hahahha

















Thanks semuaaa! Minta halal segalanye. Maaf segala salah silappp. Ingat daku dalam doamu! Hihihi Semoga jumpa lagiii ^^


Salam Perkenalan,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...