Wednesday, June 06, 2012

Musim Buah Durian

Pergi mana-mana je mesti jumpe durian. Tengah musim durian katekan, tu sane-sini bau durian aje. Kalau kat KL ni berlambak-lambak orang jual durian aku nengok. ade 3 bijik RM10, ade 2 bijik RM10. kalau bukan musim tu, takde maknenye dorang nak jual ikut bijik-bijik, konpem dorang jual ikut timbang. Memang mahal. ^_^

Aku pun kekadang gian jugak dengan buah durian ni, bile bukan musim teringin, cari jela kat Tesco, konpem ade. Icik Abam ni dah tahu aje aku punye peel, bile musim, konpem aku tak mencari, bile dah abes musim kang baru gile-gile nak cari. Hehehe. Maaf, tekak ni yang ngengade! 

Citer pasal musim durian ni, minggu lepas kami balik kampung Melaka, bile kate musim durian tu, mestilah ade je buah durian yang gugur kan. sampai tak larat nak makan. ^_^

Oh memang sangat puas makan durian kat kampung. tapi aku takde lah melantak sangat, takut panas badan, jenuh lak kang kalau demam. huhuhu
Disebabkan banyak durian kat rumah, abes je sarapan, lunch n dinner melantak durian aje. Marvelous! Kalau korang nak tahu, kat kampung aku tu ade dua jenis durian, satu durian kuning, satu durian putih. Itu ibu aku yang bagi name. Rase nye memang terbaik! pahit-pahit gitu. Aku memang suke yang rase pahit-pahit! ^_^

[Catatan : Durian kg mmg terbaik!.]

Salam Perkenalan,  
With Love 
Norliza Nordin
Suka bace ni?

4 comments:

diari farisha said...

perghhh!!! sedapnyer! lame xmkn..tunggu btul2 musim bru best...harga pun murah!

Norliza Nordin said...

owh kat sne xmusim lagi ye. kat Kl ni da start musim durian dah. kat melaka bru sikit.. ;)

saljurindu said...

wow.. bestnyer durian isi kuning... rasa mcm nak balik kampung cepat2.. :)

Norliza Nordin said...

@saljurindubest sangat! ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...